KTK GRONIE - strona główna
Relacja z 64 Ogólnopolskiego Szkoleniowego Zlotu Przodowników Turystyki Kolarskiej w Wólce Nadbużnej Treenet

W dniach 25.05-01.06.2024r. odbył się 64 Ogólnopolski Szkoleniowy Zlot Przodowników Turystyki Kolarskiej w Wólce Nadbużnej na Podlasiu. Turyści z KTK GRONIE i sympatycy KTK GRONIE licznie wzięli udział w tej imprezie. Ulokowani byliśmy w domkach drewnianych w Ośrodku Wypoczynkowym „Pod Lasem”. Było nas osiemnaścioro i aktywnie braliśmy udział w tej imprezie. Zdobywaliśmy m.in. odznakę „Turysta Ziemi Siemiatyckiej” – pięciostopniową jak też zwiedzaliśmy rejon zdobywając inne odznaki. Oczywiście realizowaliśmy też Zadanie Specjalne ZG PTTK w 230 rocznicę wybuchu Insurekcji Kościuszkowskiej zwiedzając obiekty związane z Tadeuszem Kościuszko – w Siemiatyczach pomnik T. Kościuszki, w Witulinie popiersie Tadeusza Kościuszki, w Łosicach Technikum im. Tadeusza Kościuszki jak też w Łosicach Branżową Szkołę im. Tadeusza Kościuszki. Oprócz tego zwiedzaliśmy takie ważne miejsca jak Święta Góra Grabarka, Janów Podlaski gdzie jest słynna Stadnina Koni która po ciężkich czasach musi odbudować swoja renomę w świecie, jest też bazylika. Biała Podlaska pozostawiła dobre wspomnienia gdzie oprócz zamku – muzeum są też ładne pomniki i ławeczki np. Ignacego Kraszewskiego, Romana Kłosowskiego czy Bogusława Kaczyńskiego – znawcy muzyki poważnej. Pobliski Drohiczyn też miał do zaoferowania czy to Katedrę czy to Klasztor jak też Górę Zamkowa z pięknym  widokiem na okolicę w tym na Bug – ważną rzekę. Ciechanowiec też nas zaskoczył swoim Muzeum Rolnictwa które miało wiele hektarów – gdzie była zabudowa drewniana, wiatrak, kościół oraz kolekcję lokomobil parowych i kolekcję ciągników rolniczych. Były też inne atrakcje czy to zwiedzając inne rejony turystyczne w okolicy czy też wieczorne integracje. Na zakończenie jako KTK GRONIE otrzymaliśmy też puchar KTKol ZG PTTK za II miejsce w konkursie na najaktywniejszy klub i komisję turystyki kolarskiej za rok 2023. Pogoda też dopisała, jednym słowem wyjazd i udział w 64 OSZPTK należy uważać za udany.